آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس
آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس

پارسا اسپیس

پارسا اسپیس فضایی مطمئن برای نگهداری فایل های شما بر روی اینترنت می باشد . با پارسا اسپیس فایل های شما در تمامی دنیا با سرعت و سهولت در دسترس هستند و به راحتی می توانید با استفاده از ابزارهای بی نظیر اقدام به مدیریت فضای خود نمایید . پارسا اسپیس با استفاده از سرور قدرتمند و پهنای باند اختصاصی در یکی از معتبرترین دیتا سنترهای دنیا با بهترین کیفیت خدمات زیر را به شما کاربرگرامی پارسی زبان ارائه می دهد :

1 _ امکان ایجاد ساب دامین با آدرس http://www.You.Parsaspace.com

2 _ امکان اتصال بی نهایت Domain به فضا

3 _  امکان آپلود هر فایل تا حجم 30 مگابایت

4 _ لینک مستقیم برای فایل های آپلود شده و بدون تبلیغات

5 _ File Manager قدرتمند و راحت برای مدیریت فایل ها

6 _ Zip کردن فایل ها و پوشه ها به همراه رمز گذاری روی فایل به صورت آنلاین

7 _ Unzip کردن فایل های رمزگذاری شده به صورت آنلاین

8 _ ارسال و دریافت فایل از FTP Server بر روی فضای شخصی با پهنای باند 10 مگابیت

9 _ File Downloader تحت وب با قابلیت دانلود فایل از سایت های دیگر در چند ثانیه

10 _ امکان تغییر ID3 Tag فایل های MP3 به صورت کاملا آنلاین

11 _ امکان ارسال SMS و استفاده از وب سرویس پیام کوتاه در سایت شخصی

12 _ سیستم پشتیبانی 24 ساعته

 

صفحه نخست

ثبت فضای جدید

نسحه جدید سایت پارسا اسپیس

فعال سازی سرویس پیام کوتاه و راه اندازی FTP سرور

قیمت های جدید و فعال شدن ساب دامین بر روی سرویس های رایگان

Phishing چیست ؟

Phishing از جمله واژه هائی است که توسط مهاجمان در عرصه ادبیات اینترنت مطرح و به ترغیب توام با نیرنگ کاربران به افشای اطلاعات حساس و شخصی آنان ، اشاره دارد . مهاجمان به منظور نیل به اهداف مخرب خود در اولین مرحله درخواست موجه خود را برای افراد بیشماری ارسال می نمایند و در انتظار پاسخ می مانند . آنان امیدوارند که حتی اگر بتوانند تعداد اندکی از افراد را ترغیب به افشای اطلاعات حساس و شخصی خود نمایند در رسالت خود موفق بوده اند . امیدواری آنان چندان هم بی دلیل نخواهد بود چراکه با توجه به گستردگی تعداد قربانیان اولیه احتمالی ، شانس موفیقت نهائی آنان از لحاظ آماری نیز افزایش می یابد .

مهاجمان به منظور افزایش ضریب موفقیت حملات سعی می نمایند خود را بگونه ای عرضه نمایند که مردم به آنان اعتماد نموده و آنان را به عنوان نمایندگان قانونی مراکز معتبری نظیر بانک ها قبول نمایند . ماهیت و یا بهتر بگوئیم رمز موفقیت این نوع از حملات بر قدرت جلب اعتماد مردم استوار است و بدیهی است که مهاجمان از هر چیزی که بتواند آنان را موجه تر جلوه نماید ، استقبال خواهند کرد . مهاجمان پس از جلب رضایت و اعتماد کاربران از آنان درخواست اطلاعات حساس و مهمی نظیر شماره کارت اعتباری را می نمایند .

اکثر عملیات اشاره شده به صورت اتوماتیک انجام و با توجه به این که کاربران گسترده ای هدف اولیه قرار می گیرند و درصد بسیار زیادی از آنان دارای آگاهی لازم جهت تشخیص و مقابله با این نوع حملات نمی باشند ، شانس موفقیت مهاجمان به منظور سرقت هویت کاربران افزایش می یابد .

 

سرقت هویت چیست ؟

سرقت هویت ، استفاده از هویت شخص دیگر ( اطلاعات حساس و یا شخصی ) برای سوء استفاده مالی و یا سایر اهدف مخرب است . سوء استفاده یا کلاهبرداری با استفاده از کارت اعتباری دیگران ، یک نمونه از سرقت هویت است . در واقع Phishing ، روشی است که مهاجمان از آن به منظور سرقت هویت استفاده می نمایند .

 

آیا سرقت هویت صرفا" گریبانگیر افرادی می گردد که اقدام به ارسال اطلاعات online می نمایند ؟

در صورتی که هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده باشید ، ممکن است از جمله قربانیان سرقت هویت باشید . مهاجمان می توانند با بکارگیری روش های متعدد به اطلاعات شخصی شما نظیر شماره کارت اعتباری ، شماره تلفن ، آدرس و ... دستیابی پیدا نمایند . اکثر شرکت ها و موسسات ، اطلاعات مربوط به مشتریان خود را در بانک های اطلاعاتی ذخیره می نمایند و در صورت دستیابی سارقین به بانک های اطلاعاتی ، اطلاعات شخصی تعداد زیادی از افراد افشاء می گردد .اینترنت فضای لازم برای سارقین را فراهم نموده است تا بتوانند در زمانی مطلوب و در گستره ای وسیع تر به اطلاعات شخصی و مالی کاربران دستیابی نمایند .اینترنت ، همچنین امکانات مناسبی به منظور فروش و مبادلات تجاری اطلاعات سرقت شده را در اختیار مهاجمان قرار می دهد .

 

چرا می بایست از خود در مقابل حملات phishing حفاظت نمود؟

در یک سازمان ، افراد متفاوت اطلاعاتی را نزد خود نگهداری می نمایند که ممکن است حساس و یا برای سایر افراد و یا سازمان ها حائز اهمیت باشد . در حملات phishing ، مهاجمان عموما" از روش های غیرفنی ( نظیر مهندسی اجتماعی ) برای دستیابی به اطلاعات حساس و مهم اشخاص و یا سازمان ها استفاده نموده و موارد زیر را هدف قرار می دهند :

اطلاعات بانکی نظیر کارت های اعتباری و یا حساب هائی نظیر paypal

اطلاعات مربوط به نام و رمز عبور

اطلاعات بیمه همگانی

و ...

مهاجمان پس از دستیابی به اطلاعات فوق از آنان به منظور نیل به اهداف زیر استفاده می نمایند :

برداشت از حساب بانکی

سرویس های online متفاوتی نظیر eBay و یا Amazon

یک نمونه از حملات phishing

تعداد زیادی از حملات phishing از طریق email انجام می شود. مهاجمان email موجه خود را برای میلیون ها قربانی احتمالی ارسال می نمایند . این نوع نامه های الکترونیکی بسیار مشابه وب سایت شرکتی می باشند که email ادعا می نماید ، نامه از آنجا برای کاربران ارسال شده است .

مهاجمان به منظور فریب کاربران از روش های متعددی استفاده می نمایند :

استفاده از logo وسایر علائم تجاری شناخته شده و معتبر

ساختار و طراحی email تقلبی مشابه وب سایت واقعی است ، بگونه ای که در اولین مرحله تشخیص جعلی بودن آن برای بسیاری از کاربران غیرممکن است .

بخش from نامه الکترونکیی ارسالی ، مشابه ارسال یک email معتبر از شرکت مربوطه است .

در متن email ممکن است فرمی تعبیه شده باشد که از کاربران خواسته شود به دلایل خاصی( مثلا" account شما در معرض تهدید است و ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به دلیل بروز اشکالات فنی ) ، مجددا" اطلاعات خود را در فرم درج و آن را ارسال نمایند . در شکل زیر یک نمونه email جعلی نشان داده شده است .

در برخی موارد ، مهاجمان به منظور افزایش اعتماد کاربران و معتبر نشان دادن email ارسالی از روش هائی فنی تری استفاده می نمایند. مثلا" ممکن است آنان از روشی موسوم به URL spoofing استفاده نمایند و با ایجاد یک لینک در متن email از کاربران بخواهند که جهت ادامه عملیات بر روی آن کلیک نمایند . با کلیک کاربران بر روی لینک فوق ، آنان در مقابل هدایت به یک سایت معتبر که انتظار آن را دارند به وب سایتی هدایت می گردند که مهاجمان آن را مدیریت می نمایند . شکل ظاهری وب سایت بگونه ای طراحی می گردد که کاربران نتوانند جعلی بودن آن را تشخیص دهند .

انتخاب میزبان مناسب برای وب سایت

نوشته شده توسط: فرنود حسنی               

تصور کنید شما زمان زیادی برای توسعه یک وب سایت بزرگ با صفحات زیاد و دارای محتوای بسیار خوب صرف کرده اید و حالا تنها کاری که باید بکنید این است که یک شرکت مناسب برای میزبانی وب خود انتخاب کنید. اگر چه گزینش یک میزبان وب مناسب معمولا کار اسانی نیست چرا که اگر تصمیمی که شما گرفته اید درست نباشد پیش از همه چیز تمام کار و زحمت شما به هدر خواهد رفت.

این مقاله در ابتدا به بررسی عملکرد یک میزبان وب می پردازد و سپس در مورد ویژگی ها و کیفیت مناسبی که یک میزبان خوب باید داشته باشد صحبت خواهد کرد.

 

میزبان وب چیست؟

میزبان وب شرکتی است که به شما فضایی را در سرور خود اجاره می دهد تا صفحات وبی را که قبلا درست کرده اید و همکنون بر روی رایانه شما وجود دارد و به غیر از شما کس دیگری امکان مشاهده آن را ندارد بر روی آن فضا ذخیره کنید.

در دنیای کسب و کار های اینترنتی میزبان های وب زیادی هم وجود دارند که در مواردی همچون قیمت، خصوصیات و خدمات به مشتریان با یکدیگر فرق دارند.

با وجود این همه شرکت میزبانی کننده وب و گزینه های مختلفی که هر یک تبلیغ می کنند تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب هستند کاری بسیار دشوار است.

سه شاخص و ویژگی عمده که می تواند از جانب شما برای آزمایش و انتخاب یک میزبان وب مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

1 _ خصوصیات، ویژگی ها و برتری های شرکت میزبان وب در ارائه خدمات متنوع و با کیفیت

2 _ خدمات مناسب برای مشتری در دوران قرارداد

3 _ و البته قیمت مناسب در قبال کمیت و کیفیت خدمات اخذ شده

پیش از همه چیز در گزینش میزبان وب با خصوصیات و گزینه های مختلفی رو برو خواهید شد. در این حالت موردی از همه مناسب تر است که ویژگی های بیشتری در خدمات خود ارائه دهد. زیرا هر چه این خدمات متنوع تر و پیشرفته تر باشند شما قادر خواهید بود سایت خود را با شرایط و امکانات بهتری طراحی و تطابق دهید و در آینده مدیریت کنید.

یکی از ویژگی های معمولی دسترسی داشتن به سرویس های راه اندازی سایت های دینامیک است. این امکان شامل دسترسی به فهرست cgi سایت می باشد این مسئله بسیار مهم است چرا که در واقع فهرستی از کلیه اسکریپتهای انجام شده را در بر دارد. اسکریپتهایCGI  ستون اصلی تمام عملکردها ی وب هستند.

هر وقت که شما در حال پر کردن یک فرم هستید یا یک کالا می خرید یا از انجمن های گفتگو استفاده می کنید ویا در اینترنت چت می کنید از اسکریپتهای مشابه یا متفاوتی استفاده کرده اید.

بنابراین وجود این خاصیت در سرویس هاس میزبان وب شما بسیار ضروری و مهم است لذا هرگز به سراغ میزبان وبی که این امکان را برای شما فراهم نمی کند نروید.

مورد بعدی امکان ارائه سرویس هایFTP برای تسهیل در مدیریت انتقال داده ها بر روی سرور می باشد. FTP این امکان را به شما میدهد به راحتی فایل های مورد نظر خود را به وب منتقل کنید و یا از وب خارج سازید.

اگر برنامه شما این است که در وب سایت خود چیزی بفروشید  مشتریان این انتظار را از شما خواهند داشت که وب سرور شما بسیار امن باشد تا آنها بتوانند تراکنش های مالی و اطلاعاتی خود را به راحتی انجام دهند. اگر شما بعد از بررسی های خود متوجه شدید که میزبان وب مورد نظر شما فاقد این ویژگی است هرگز او را انتخاب نکنید چرا که با استفاده از سرویس های یک چنین شرکتی بازدیدکننده های وب سایت شما هرگز به مشتری تبدیل نخواهند شد زیرا آنها اعتمادی در وارد کردن شماره های رمز کارت اعتباری خود در وب سایت شما ندارند.

 (یکی از ترفندهای تبلیغی در بازاریابی الکترونیکی معرفی سرور و قدرت امنیتی آن برای جلب اعتماد مشتری است)

مسئله بعدی این است که برای مدیریت یک وب سایت بزرگ نیاز به چندین نیروی کاری مختلف است که باید زمینه ای فراهم شود تا همه آنها بتوانند به بخشهای خاصی که در حیطه وظایف و اختیاراتشان است دسترسی داشته باشند. اگر میزبان وب شما بتواند این سرویس را ارائه کند شما دیگر مجبور به خرید نرم افزارهای گران با کارایی مشابه نخواهید داشت.

ویژگی دیگری که بسیار مهم است به ویژه برای سایتهای تجارت الکترونیک، سرویس پست الکترونیک است. بهتر این کار این است که میزبانی را انتخاب کنید خدمات متنوعی را برای پست الکترونیک ارائه می دهد.

خدماتی همچون سرویس نامحدود پاسخگویی خود کار، ایمیل های POP3 زیاد، ایمیل مستعار و....

شما با استفاده از این سرویس ها می توانید با مشتریان، بازدید کنندگان و مشتریان سابق خود ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید یکی از شاخه های مهم در بازاریابی الکترونیکی بازاریابی از طریق پست الکترونیک است.

آخرین ویژگی مهمی که یک میزبان وب خوب باید داشته باشد میزان فضایی است که می تواند در اختیار شما بگذارد. البته شاید این مسئله در ابتدای کار  چندان حائز اهمیت نباشد ولی به مرور که حجم وب سایت شما از فضای در اختیارتان بیشتر شد شما مجبور هستید میزبان خود را عوض کنید و یا اقدام به خرید فضای بیشتری کنید که این خود موجب مشکلاتی خواهد شد. بنابراین به دنبال میزبانی بگردید که محدودیتی در انتخاب فضای وب برای شما قائل نباشد و در صورت اتمام فضای موجود به سرعت آن را برایتان افزایش دهد.

6 ویژگی بالا را یک بار دیگر به صورت خلاصه مرور می کنیم.

1 _ دسترسی به CGI-bin وب سایت خود

2 _ امکان استفاده از FTP برای مدیریت رخط سایت

3 _ دسترسی به سرورهای امن

4 _ دسترسی به امکان مدیریت چند لایه ای و گزارش های مربوط به آن

5 _ دسترسی به سرویس های مختلف ایمیل

6 - امکان داشتن فضای نا محدود

این ویژگی ها اساس کاری هر میزبان وب خوبی را تشکیل می دهند. اگر میزبان وبی که شما به دنبال آن میگردید دارای این ویژگی ها بود شما می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

امروزه خدمات مناسب به مشتریان از دیگر ویژگی های مثبت یک شرکت میزبان وب است که می تواند شما را در مدیریت بهتر سایت و حرکت مناسب در وب یاری دهد.

خدمات مناسب مشتریان شامل صفحات کمکی زیاد و صفحات پرسش و پاسخ های معمول می باشد. همچنین پشتیبانی 24 ساعت در روز و7 روز در هفته، پاسخ گویی به ایمیل ها ظرف 24 تا حداکثر 48 ساعت می تواند از دیگر ویژگی های مناسب برای میزبان وب به شمار بیاید.

پشتیبانی مناسب میزبان امری حیاتی است این خدمات برای این نیست شما به میزبان شک کنید چرا که اتفاق در هر زمانی امکان دارد رخ دهد. بنابراین شما باید از پشتیبانی مناسب در نزد میزبان خود برخوردار باشید  در غیر این صورت اگر مشکلی رخ دهد شما به سادگی بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد اگر میزبان وب شما سریعاً نسبت به رفع نقص اقدام نکند.

هرگز میزبانی را که در ارائه  خدمات ضعیف به مشتریانش شهرت دارد انتخاب نکنید.

و سرانجام مسئله قیمت خدمات موردی است که در باره یک میزبان وب اهمیت می یابد. هرگز در شرکت هایی که به صورت رایگان اقدام به ارائه فضا می کنند سایت خود را بارگذاری نکنید.

استفاده از این گونه میزبان های وب چندین نکته منفی برای شما به همراه دارد. آنها معمولا چندین هزار سایت را بر روی یک سرور ذخیره میکنند این بدان معنی است که سرعت سایت شما همیشه پایین خواهد بود. و چه چیزی بد تر از این خواهد بود که آنها همیشه سایت شما را از آکهی های تبلیغاتی خود پر کنند و یا در هنگان گشوده شدن سایت شما تبلیغات خود را برای دیگران در صفحات کوچکتر باز کنند. این تبلیغات می تواند جلوه ای غیر حرفه ای و آماتوری از شما برای بازدیدکننده به نمایش بگذارد و باعث عدم اطیمنان خاطر او گردد.

همچنین امکان مدیریت دقیق شما بر روی فایل های منتقل شده به وب میسر نیست. این موارد تنها برخی از مشکلات این گونه از میزبانها هستند.

اما این که شما برای یک میزبانی مناسب چه مقدار باید هزینه کنید مسئله ای است که باید در بررسی های خود با توجه به نوع و کیفیت خدماتی که در بالا به آن اشاره شد تصمیم به پرداخت بگیرید.

اما به طور کلی با وجود سرویس های متنوع و مختلف موجود شما بر حسب میزان خدماتی که میگیرید برای یک میزبان وب خوب نباید بیش از 15تا25 هزار تومان در ماه هزینه کنید.

بسیار خوب حالا شما می دانید که به دنبال چه میزبانی برای وب سایت خود بگردید هیچگاه این نکته را فراموش نکنید که گزینش یک میزبان خوب نقش مهمی در موفقیت شما به عنوان یک مدیر سایت خواهد داشت.

ای آر پی (ERP) چیست؟

تعاریف و توضیحاتی پیرامون Enterprise Resource planning   

گزینش از:http://www.iranerp.persianblog.ir          

رشد غیر قابل پیش بینی فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه های گذشته که با تکیه بر توسعه صنایع مختلفی ازجمله الکترونیک، کامپیوتر، مخابرات و ... صورت گرفته بر جنبه های مختلف عملکرد سازمانها تاثیرات شگرفی داشته است. همزمان با این تغییرات، محیط فعالیت سازمانهای مختلف پیچیده تر شده و به همین جهت نیاز به سیستمهای مختلفی که بتواند ارتباط بهتری بین اجزای مختلف سازمانی برقرار کرده و جریان اطلاعات را در بین آنها تسهیل کند، افزایش چشمگیری یافته است. این سیستمها که در مجموع به سیستمهای سازمانی Enterprise Systems (ES) معروف هستند، زمینه ای را فراهم آورده اند که مدیران بتوانند در تصمیم گیری های مختلف خود از اطلاعات مناسب در هر جا و در زمان مناسب استفاده نمایند.

از اوایل دهه 1990 میلادی، ظهور نرم افزارهای یکپارچه ای تحت عنوان Enterprise Resource Planning (ERP) با هدف قراردادن سازمانهای بزرگ، توسعه بسیار زیادی پیدا کردند. این نرم افزارهای بسیار قدرتمند، پیچیده و گران قیمت، سیستمهای از پیش طراحی شده ای هستند که پس از اندک تغییراتی در آنها توسط مشاوران پیاده ساز و مشاوران تحلیل فرایندهای سازمانی، پیاده سازی و اجرا می شوند. در بسیاری از موارد سازمانها به دلیل اجبار در تبعیت از منطق حاکم بر این نرم افزارها، مجبور به اصلاح و بازبینی مجدد فرایندهای خود هستند. این نرم افزارها بر خلاف نرم افزارهای قدیمی که در سازمانها و از طریق واحدهای مختلف سازمانی توسعه پیدا می کردند، مجموعه ای یکپارچه هستند که دارای ماژولهای مختلف بوده و هرزمان که نیاز به اضافه کردن ماژول دیگری به آنها باشد، این کار به راحتی صورت می پذیرد.

تامین کنندگان نرم افزار های ERP امروزه با چالش جدیدی به نام اینترنت در طراحی نرم افزارهای خود مواجه بوده و مجبور به طراحی بسته های نرم افزاری خود بگونه ای هستند که امکان اجرای  آنها بر روی شبکه جهانی اینترنت وجود داشته باشد. همین امر موقعیتی را فراهم آورده که ERP که در حال حاضر بصورت یک نرم افزار داخلی در سازمان مطرح است، با سیستمهای دیگری همچون CRM و SCM ارتباطی تنگاتنگ پیدا نموده و به عنوان ستون فقرات e-Business مطرح شود. 

ERP را می توان به عنوان نرم افزار یکپارچه ای تعریف نمود که دارای اجزا و یا ماژولهایی برای برنامه ریزی، تولید، فروش، بازاریابی، توزیع، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی، مدیریت خدمات و نگهداری و تعمیرات، مدیریت حمل و نقل و بازرگانی الکترونیک است. معماری و ساختار ERP بگونه ای است که یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سطح سازمان را فراهم نموده و جریان روان اطلاعات بین بخشهای مختلف سازمان را فراهم می آورد.

 

انجمن کنترل تولید و موجودی آمریکا  ERP را به صورت زیر تعریف می نماید:

1 _ "روشی برای برنامه ریزی و کنترل موثر تمامی منابع مورد نیاز برای دریافت، تولید، ارسال و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، در شرکتهای تولیدی، توزیعی و خدماتی."

 

تعاریف بسیار زیاد دیگری برای ERP ارائه شده است از جمله:

2 _ "ERP یک بسته نرم افزاری تجاری است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و جریان اطلاعات بین تمامی بخشهای سازمان از جمله مالی، حسابداری، منابع انسانی، زنجیره عرضه و مدیریت مشتریان است." (Davenport, 1998)

3 _ "سیستمهای ERP سیستمهای اطلاعاتی قابل تغییر و تنظیمی هستند که اطلاعات و فرایندهای مبتنی بر اطلاعات در سازمان را در درون واحدهای سازمانی و بین آنها یکپارچه می نماید." (Kumar & Hilsgersberg, 2000)

4 _ "ERP یک پایگاه داده، یک برنامه کاربردی  و یک واسط یکپارچه در تمامی سازمان است." (Tadjer, 1998)

5 _ "ERP سیستمهایی مبتنی بر کامپیوتر هستند که برای پردازش تراکنشهای سازمان طراحی شده اند و هدف آنها تسهیل برنامه ریزی، تولید و پاسخگویی به موقع به مشتریان در محیطی یکپارچه است." (O’Leary, 2001)

6 _ ERP یک بسته نرم افزاری  استاندارد مشتمل بر چندین ماژول مرتبط و یکپارچه است که کلیه فرآیندهای تجاری یک سازمان را اعم از تولید ، منابع انسانی ، مالی ، بازاریابی و فروش و ... پشتیبانی می نماید و منجر به یکپارچگی وظایف ( Functions ) در سازمان می شود.

7 _ یک راه حل سیستمی مبتنی بر فناوری اطلاعات است که منابع سازمان را توسط یک سیستم به هم پیوسته، به سرعت و با دقت و کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف سازمان قرار می دهد تا به طور مناسب فرایند برنامه ریزی و عملیات سازمان را مدیریت نماید.

8 _ ERP به مثابه ستون فقرات اطلاعاتی یک سازمان از لحاظ بانک های اطلاعاتی و فرآیندهای سازمانی محسوب شده و به منزله نرم افزاری برای پشتیبانی فرآیندهای داخلی سازمان است.

آن چه در همه این تعاریف مهم است، توجه و تمرکز بیشتر بر روی عبارت Enterprise در اختصار ERP است تا توجه به عبارات دیگر اختصار از جمله Planning و Resource. چراکه این سیستم فراتر از برنامه ریزی عمل کرده و با وجود تمرکز بر روی منابع سازمان، عناصری فراتر ازآن را پوشش می دهد.

آنچه که در این تعاریف بیش از همه نمود دارد، یکپارچگی و استاندارد بودن سیستم ERP است و همین دو جنبه مهم از ERP آنرا از سایر سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه متمایز می سازد.

آنچه مهم است در این بخش به آن اشاره شود این است که سیستم ERP بصورت کامل در هر دو بخش آن (Core Application , Business Analysis Application) سطوح مختلف سیستمی سازمان را پوشش می دهد به این صورت که هسته مرکزی پوشش دهنده سطوح TPS و MIS می باشد و ابزار های تحلیل و تجزیه تجاری پوشش دهنده سطوح DSS و EIS در سازمان هستند. البته لازم به ذکر است که این تقسیم بندی چندان شفاف نبوده و مرز مشخصی بین این سطوح و دو بخش اصلی ERP قابل ترسیم نیست و همپوشانیهایی در این بین وجود دارد

چگونگی اضافه کردن آیکون در منو در ویژال بیسیک

منبع : http://www.javadsedaghatpur.blogfa.com

در منوی Project   گزینه ی Components… را انتخاب کنید ویا Ctrl & t   را از روی صفحه کلید خود فشار دهید در قسمت Controls   گزینه ی   TDL HookMenu Control 1.4    را تیک دار کنید و دکمه ی تایید را بزنید در قسمت ToolBox   خود مشاهده می کنید آیکونی وجود دارد که مربوط به گزینه ی فوق است برای این کار این آیکون را در فرم خود دراگ کنید در قسمت Propertis   آن دکمه ی Custom   را انتخاب کنید برای اضافه کردن آیکون خود در قسمت منو آیکون دکمه ی Add Icon  را انتخاب کنید و آیکون مورد نظر را قرار دهید توضیح این که از قبل باید بر روی فرم خود منو را آماده سازید.

یک ترفند جالب برای اضافه کردن آیکون در منوی نوار عنوان فرم خود :

یک منو همانند منوی نوار عنوان  بر روی فرم خود قرار دهید سپس خاصیت Visible   منوی اصلی را خنثی کنید

توضیح :     

برای این که موارد فوق عمل کند حتما از & در Caption  منوی خود استفاده کنید برای این کار من راه شما را ساده کرده ام :   &Restore   ، &Move  ،  &Size  ، Mi&nimize   ، Ma&ximize   ، &Close