آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس
آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس

دانلود آفلاین چیست ؟ 1

با دانلود آفلاین شما میتوانید شبانه بین ۱۰ تا ۵۰ گیگ دانلود مجانی داشته باشید.

دانلود آفلاین چیست ؟

دانلود آفلاین هم نوعی دانلود می باشد با این تفاوت که ما در دریافت فایل نمی توانیم تصمیم بگیذیم وفقط می توانیم دریافت کننده فایل باشیم ولی با کمی تنظیمات برنامه میتوانیم این برنامه را بهینه سازی کنیم تا آن طوری که می خواهیم فایلهارا در یافت کند .
با پا گذاشتن کارتهای dvb اینتر نت نیز متحول شد و مردم توانستند از طریق این کارتها به اینترنت پرسرعت دست پیدا کنند.
بعضی از ماهواره ها سر ویسش اینتر نت پر سرعت در اختیار کار بران خود قرار می دهند ه کاربران می توانند با سرعتی بیش از 40 برابر سرعت مودم های معمولی به اینترنت متصل شده و از این سرویسها استفاده نمایند . کاربرانی که از این سرویسها استفاده می کنند فایلهای زیادی هز این طریق به صورت آنلاین دانلود می کنند. این برنامه به کاربران این اجازه را می دهد تا فایلهایی را که از طریق کاربران به صورت آنلاین درحال دانلود شدن می باشد روی رایانه خود دانلود کند.


این برنامه دارای مزایا ومعایبی می باشند ما در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد :
مزایا : سرعت بالای دانلود فایلها - دریافت فایلهایی با حجم بالا تنظیمات ساده واستفاده آسان

معایب: دریافت فایلهای زیاد به صورت ناقص - اشغال حجم بالایی از فضای رایانه - نداشتن بعضی از امکانات نسبت به برنامه های مشابه

بهترین برنامه ها برای دانلود آفلاین

بهترین برنامه ها برای دانلود آفلاین عبارت اند از : 1- اسکای نت 2- مانا 3- اوپن اسکای 4- اسکای گرابرر 
که بهترین این برنامه ها برنامه اسکای نت و مانا است که در ادامه به اموزش این برنامه ها می پردازم 

لوازم مورد نیاز برای دانلود آفلاین : 

1- کارت دی وی بی 
2- یکی از برنامه های بالا
3- دیش و ال ان بی
4- داشتن جهت های مخصوص دانلود افلاین 
5- فضای مناسب برای دانلود آفلاین

قسمت 1و 2 و3 که مشخص است و قسمت 4 . شما باید یکی از جهتهای مناسب دانلود آفلاین را داشته باشید که بهترین جهت ها به ترتیب W3 و W6 و ترکست می باشد .
اگر نمی دانید که جهت w3 در چه مختصاتی است اشکال ندارد چون من و دوستان بلد هستیم . فکر می کنم شما حتما دیشتون روی هاتبرد تنظیم است شما به راحتی می توانید با یک قیچی این جهت را دریافت کنید به این صورت:

یک طرف بست قیچی را به کمر ال ان بی هاتبرد و بست دیگر قیچی را به پایین ال ان بیی که می خوایید W3 را بگیرید وصل کنید . بعد وقتی وصل کردید از جلو که نگاه می کنید سمت چپ هاتبرد (سمت راست شما از جلو که نگاه می کنید ) دقیقا بهش می چسبونید یعنی ال ان بی دوم را بقل هاتبرد سمت چپ هاتبرد ( راست شما از جلو )می زارید . ساعت ال ان بی هم اگر ال ان بی شما استار ست است طبق شکل پایین میزارید یعنی ساعت ال ان بی هاتبرد و W3 یکی هست .

ماهواره: یوتلست W3 

موقعیت : 7 درجه شرقی
پوشش : اروپا - شمال و غرب ایران

کانال های آزاد:10

‏tvpolonia-trt1-trt2-trt3-tr4-digiturkpromo-isiktv-skyturk-m6-tv5-opensky

مجموعه کانالهای کارتی digiturk 


مشخصات lnb این ماهواره : ku-band-universal 9750 تا 10600 می باشد

سپس دیش را برروی فرکانس ۱۰۹۷۰ *عمودی۲۷۵۰۰ تنظیم کنید.

10 سایت برای سرگرم شدن و پرورش خلاقیت

خیلی وقتها پیش می آید که یک کاغذ و قلم در دستمان باعث بروز خلاقیت شده و البته جنبه سرگرمی هم پیدا می کند. با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت این جنبه از زندگی هم تحت پوشش این رسانه قرار گرفته است. درادامه این نوشته با 10 سایتی آشنا می شوید که امکان بروز خلاقیت را با ساده ترین ابزار در اختیارتان می گذارند.

 

1. بومومو

ابزارهای مختلفی همراه با یک کاغذ سفید در اختیار شما است. اما کنترل کاملی بر روی آنچه که ترسیم می شود ندارید. همین موضوع می تواند باعث سرگرمی شود.

 

2. جکسون پولاک

فکر کنید یک خودنویس در دست گرفته اید که جوهر آن در حال ریختن است. با حرکت دادن ماوس جوهر بر روی صفحه سفید ریخته شده  و اگر ماوس را با سرعت حرکت دهید جوهر کمتری ریخته خواهد شد. علاوه بر این با هر کلیک رنگ جوهر نیز تغییر می کند. به نظر من با این ابزار می توانید آثار جالبی را خلق کنید.

 

3. فلوید پینتر

نقاشی بر روی آب با استفاده از این ابزار آنلاین کاملا امکانپذیر بوده و لذت فراوانی دارد. به نظر من این ابزار می تواند آرام بخش نیز باشد.توصیه می کنم این ابزار را امتحان کنید.

 

4. فلیم پینتر

نقاشی با شعله های آتش چیزی است که با استفاده از این ابزار تجربه خواهید کرد. توصیه می کنم به تصاویر خلق شده با استفاده از این ابزار که در سایت قرار دارد توجه کنید.

 

5. فلوریوس

بارش برف همراه با صدای باد و البته بدون شتیدن صداهای مزاحم، همراه با نوشیدن یک فنجان نوشیدنی گرم می تواند بسیار لذت بخش و آرام کننده باشد. با استفاده از این سایت می توانید یک ذره برف را خودتان طراحی کرده و سپس بارش برف با این ذره ها را ببینید. این بارش همراه با صدای باد همراه خواهد بود.

 

6. پلیدو گرافیتی

هنر گرافیتی، هنر بسیار جالبی است. در این سایت می توایند با استفاده از اسپری و رنگهای مختلف تمام خلاقیت خود را بروز دهید.

 

7. پیکاسو هد

اگر به سبک پیکاسو علاقه مند هستید می توانید با این سایت شانس خود را در رقابت با این استوره نقاشی امتحان کنید.

 

8. اسکریبلر

یک ساختار بکشید تا تارهایی ماتنند تار عنکبوت به دور آن تنیده شود. می توانید با ابتکار خود طرحهای جالبی را ایجاد کنید.

 

9. اسکریبلر تو

این ابزار مانند ابزار قبلی است با این تفاوت که نیازی نیست ساختار را از قبل بکشید همزمان با کشیدن ساختار تارها تنیده خواهند شد.

 

10. آرتپد

با قلم مو بر روی پد نقاشی کنید و پس از اتمام کار انرا بر روی دیوار گالری نصب کنید. این سایت ویژگی دیگری هم دارد و آن اینکه به شما آموزش هم می دهد.

 

بر گرفته از  وب سایت : نشریه اینترنتی خوارزمی

http://www.kharazmi.org


جستجو در گوگل


نکته اول : ساده جستجو کنید . 

درسته که هر چی اطلاعات بیشتر به موتور جستجو بدید ، بیشتر بهش کمک میکنید تا نتایج دلخواهتون رو پیدا کنه ، اما این موضوع هر جایی به کار نمیاد . خیلی مواقع ، ساده بودن به شما کمک میکنه . اگه دنبال وب سایت یه ارگان یا اطلاعاتی از یه محل یا مثلاً عوارض یه دارو هستید ، بهترین نتیجه ، جستجوی فقط اسم اون ارگان ، محل یا دارو هستش . فرض کنید دنبال آدرس وب سایت کتابخانه ملی می گردید . جستجوی عبارت "کتابخانه ملی" در مقایسه با جستجوی عبارت "آدرس وب سایت کتابخانه ملی" نتیجه بهتری به شما میده . بزارید امتحان کنیم ...


نکته دوم : خودتون رو بزارید جای طرف مقابل . 

وقتی دنبال یه مطلبی تو اینترنت می گردید ، فرض کنید خودتون قرار بود یه مقاله ای در مورد اون مطلب بنویسید و بزارین تو وب سایتتون . عنوان اون مقاله رو چی میذاشتید ؟ همون عنوان رو جستجو کنید . یه دوستی به من مراجعه کرده بود و می گفت می خوام لینوکس نصب کنم ، هر چی گشتم چیز بدرد بخوری پیدا نکردم . عبارتی که جستجو کرده بود ، این بود : "چه جوری لینوکس نصب کنم ؟" ازش پرسیدم خوب ، اگه یاد گرفتی و خواستی یه مقاله در موردش بنویسی ، اسم مقالتو چی میذاری ؟ گفت : "راهنمای نصب لینوکس" . 


نکته سوم : کلید واژه ها رو درست انتخاب کنید . 

یه کلید واژه خوب ، میتونه شما رو یه راست ببره به همون جایی که می خواید . فرض کنید دنبال یه فایل صوتی می گردید که به عنوان زنگ موبایلتون ازش استفاده کنید . زنگ موبایل ، آهنگ موبایل ، زنگ برای گوشی ، دانلود زنگ MP3 ، فایل زنگ و و و ... شاید جستجوی هر کدوم از این عبارتها بعد از کلی وقت تلف کردن ، یه چیزایی دستگیرتون بکنه ، اما این چیزی که شما دنبالشین ، یه کلید واژه داره . اونم یه کلمس . Rington . اینکه از کجا به این کلید واژه ها برسیم ، گرچه یه مقداری کمی به تجربه شما بستگی داره ، اما از اون مهمتر ، دقته . تو همین مثال ، مطمئناً خیلی از شما ، عبارت Rington رو تو بخش تنظیمات زنگ گوشیتون دیدید . کافی بود یه خورده دقت داشته باشید .

خوب ، حالا که این 3 تا نکته رو با هم مرور کردیم ، بذارید روی تک تک تکنیکهای جستجو ریز بشیم و ببینیم چه جوری با استفاده از هر کدوم از اونا ، می تونیم یه قدم به نتایج دلخواهمون نزدیکتر بشیم .
•    یکی از مواردی که میتونه به ما تو جستجوی یه مطلب کمک کنه ، استفاده از "" و ترتیب درست استفاده از کلماته . موقع جستجوی عبارات چند کلمه ای که ترتیب اونا قابل عوض شدن نیست ، اون عبارت رو داخل "" جستجو کنید . مثل جستجوی عبارت "کتاب اول" به جای جستجوی عبارت کتاب اول . این امر دو تا علت داره . علت اول اینه که موتور جستجو بعد از جستجوی کتاب اول ، سراغ جستجوی کلمه کتاب و جستجوی کلمه اول هم میره و اون نتایج رو هم نشون میده ، که طبیعتاً درخواست ما نیست . علت دوم ، موقع جستجوی عبارات انگلیسی بیشتر نمود داره . اگه عبارتی که جستجو میکنید ، حاوی کلمات کوتاه و پرکاربردی مثل to ، in ، by و ... کلماتی از این دست باشن ، موتور جستجو اون کلمات رو حذف میکنه . واسه همینه که مثلاً نتیجه جستجوی عبارت “word in text” با word in text متفاوته .
•    مورد بعدی استفاده از * هستش . ستاره وقتی استفاده میشه که ما بخشی از یه عبارت رو داریم و میخوایم تمام عباراتی که با اون شروع میشن رو جستجو کنیم . مثلاً جستجوی عبارت کتاب سال * ، نتایج جستجوی عبارتهای مختلفی مثل کتاب سال جمهوری اسلامی ، کتاب سال دانشجویی ، کتاب سال قصه های قرآنی و ... رو به ما بر میگردونه .
•    عملگرهای بعدی که میخوام بهشون بپردازم ، + و – هستن . وقتی + پشت یه کلمه قرار میگیره ، یعنی اون کلمه حتماً باید در صفحاتی که موتور جستجو به ما میده ، وجود داشته باشه . به همین شکل ، - یعنی صفحاتی رو برای ما بیار ، که اون کلمه داخلش نباشه . اما کاربرد این عملگرها کجاست ؟ بذارید با مثال ببینیم . کاربرد + بیشتر موقع جستجوی کلماتیه که چند تا معنی دارن . فرض کنید من می خوام اطلاعاتی در مورد شهرستان بافت در استان کرمان کسب کنم . وقتی بافت رو جستجو می کنم ، نتایجی در مورد شهرستان بافت ، بافت پارچه و بافتهای مختلف بدن برام به نمایش در میاد . برای اینکه به موتور جستجو بفهمونم که منظور من شهرستان بافت هست ، به جای جستجوی عبارت بافت ، عبارت بافت +شهرستان رو جستجو می کنم .  اما در مورد - . فرض کنید قصد دارید اطلاعاتی در مورد کنکور کارشناسی کسب کنید . با جستجوی این عبارت ، صفحات مختلفی در مورد کنکور کارشناسی ، کنکور کاردانی به کارشناسی و کنکور کارشناسی ارشد برای شما به نمایش در میاد . اینجا برای اینکه صفحات مربوط به کنکور کاردانی به کارشناسی و کنکور کارشناسی ارشد رو نداشته باشیم ، می تونیم به جای عبارت کنکور کارشناسی ، عبارت کنکور کارشناسی –کاردانی –ارشد رو جستجو کنیم . توجه کنید که عملگرهای + و – باید بدون فاصله ، به کلمه مورد نظرمون چسبیده باشن .

عملگر بعدی که بهش می پردازم ، عملگر OR هستش . کاربرد این عملگر موقعیه که بخوایم چند تا عبارت مشابه رو با هم جستجو کنیم . فرض کنید من می خوام عبارتهای جشنواره فیلم فجر ، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره تئاتر فجر رو جستجو کنم . در حالت عادی باید 3 بار جستجو رو انجام بدم . اما به جای این 3 بار جستجو ، می تونیم عبارت جشنواره فیلم OR موسیقی OR تئاتر فجر رو جستجو کنم . نکته قابل ذکر این عملگر اینه که حتماً باید با حروف بزرگ نوشته بشه .


یکی دیگه از عملگرهای مفید که اتفاقاً خیلی هم مفید و کاربردیه ، عملگر ~ ه . وقتی این عملگر پشت یه کلمه قرار بگیره ، علاوه بر اون کلمه ، کلمه های مترادف اون هم جستجو میشن . به عنوان مثال ، فرض کنید من دنبال یه راهنمای نصب ویندوز باشم . اگه به جای عبارت راهنما نصب ویندوز ، عبارت ~راهنما نصب ویندوز رو جستجو کنم ، نتیجه بهتری می گیرم . مثلاً می بینیم که علاوه بر راهنمای نصب ویندوز ، آموزش نصب ویندوز هم جستجو شده . چرا که موتور جستجو تشخیص داده که کلمه های "راهنما" و "آموزش" مترادف و معادل هم هستن .
گاهی اوقات پیش میاد که ما میخوایم محدوده جستجومون رو به سایت یا سایتهای خاصی محدود کنیم . اینجور مواقع عملگر site: به کار میاد . مثلاً اگه من عبارت site:tv3.irib.ir المپیک رو جستجو کنم ، میبینید که جستجوی کلمه المپیک ، فقط تو سایت شبکه 3 انجام میشه . حالا اگه همین جستجو رو به شکل site:.ir المپیک انجام بدم ، محدوده جستجوی کلمه المپیک ، تمام سایتهایی خواهند بود که از دومین .ir استفاده می کنن . بد نیست بدونید که این عملگر ، با بعضی عملگرهای قبلی به شکل ترکیبی هم قابل استفادس . مثلاً -site:www.fifa.com fifa ، کلمه fifa رو توی همه سایتها ، به جز سایت www.fifa.com جستجو میکنه . همچنین توجه داشته باشید که بین اسم سایت یا سایتهای مورد نظر با کلمه site: هیچ فاصله ای وجود نداره .
مشابه همین عملگر ، عمگر filetype: رو داریم . کاربردش جستجوی فایلهای با پسوند خاصه . مثلاً اگه بخوایم فایل PDF جدول تناوبی رو پیدا کنیم ، می تونیم filetype:pdf جدول تناوبی رو جستجو کنیم .
عملگرهای inurl: و intitle: هم به ترتیب برای وجود یه کلمه داخل آدرس URL و عنوان صفحه استفاده میشن . مثلاً جستجوی عبارت inurl:iran صفحاتی رو به ما نشون میده که تو آدرس اونها کلمه iran وجود داره .
حالا اگه بخوایم چند تا کلمه رو با هم داخل آدرس URL و عنوان صفحه جستجو کنیم می تونیم از عملگرهای allinurl: و allintitle: استفاده کنیم . مثلاً جستجوی عبارت allintitle:برنامه پخش ، صفحاتی رو به ما میده که تو عنوان اون صفحات ، کلمه های برنامه و پخش حتماً وجود دارن .
اینها تعدادی از عملگرهای پرکاربردی بودن که استفاده از اونها به ما کمک میکنه تا نتایج جستجو رو محدود تر و دقیق تر کنیم .
یکی از اون کاربردها ، تبدیل واحده . انواع واحدهای طولی ، وزنی ، زمانی و ... رو میشه با استفاده از موتور جستجو به واحدهای دیگه تبدیل کرد . مثلاً 1 Pound in kg به ما میگه که یک پوند معادل چند کیلوگرمه ؟ یا مثلاً با جستجوی عبارت 15 mile in km میتونیم بفهمیم 15 مایل ، چند کیلومتره ؟ فقط باید علامت اختصاری واحدها رو بدونیم .
ساعت نقاط مختلف دنیا رو هم با استفاده از موتورهای جستجو میتونیم بدونیم . کافیه عبارتtime اسم شهر یا کشور رو جستجو کنیم . مثلاً جستجوی عبارت time madinah به ما میگه که الان تو مدینه منوره ساعت چنده ؟
عباسی جستجو می کند time tehran . وقتی نتیجه نمایش داده شد ، عباسی می گوید این هم زمان
به همین شکل ، با جستجوی weather اسم شهر یا کشور ، اطلاعات مختصر و مفیدی از وضع آب و هوایی اون محل رو می بینیم . مثلاً weather shiraz وضع آب و هوایی شیراز تا چند روز آینده رو به ما میگه .
اگرچه شاید کاربردی آنچنانی نداشته باشه ، اما بد نیست بدونید محاسبات ریاضی رو هم با استفاده از موتور جستجو میشه انجام داد . مثلاً می تونیم ببینیم که حاصل عبارت sin(pi/2) + ln e * 3 برابر 4 خواهد بود .

با یک لینک دو صفحه را باز کنید

خیلی از وبلاگ نویسان دوست دارن هم زمان با ورود به وبلاگ شون یه صفحه جدید یا یه وبلاگ جدید هم به صورت پاپ آپ باز بشه و بازدیدکننده هم زمان دو سایت رو با هم مشاهده کنه . 

این نوع باز شدن هم زمان صفحه اغلب برای کارهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیره، یعنی سایت تبلیغ کننده با ورود بازدیدکننده به سایتش اون تبلیغ رو به این صورت بهش نشون میده . به همین علت من این کد رو براتون آماده کردم که از زیر می تونید بردارید


http://www.itemp.ir/up1/goNewWin%7Bwww.itemp.ir%7D.txt

اینترنت یا دانلود Offline

واژه اینترنت آفلاین به این سرویس در واقع یک غلط عامیانه است که به مرور در بین اهالی ماهواره و به خصوص کاربران کارتهای DVB رواج پیدا کرده است!

حقیقت امر آنست که برخلاف تصور عموم در این سرویس کاربر هیچگونه نیازی به برقراری ارتباط با شبکه جهانی اینترنت از طریق خطوط تلفن،ADSL،Wirlessو... نخواهد داشت

و تنها در اختیار داشتن یک عدد کارت DVB (که دارای کد شناسایی 6 بایتیMac Address  و قابلیت شبیه سازی Network Adaptorباشد) بعلاوه نرم افزارهای ویژه دانلود آفلاین نظیر SkyNet و در نهایت دو فایل به نامهایRegix  و Rules برای استفاده از آنچه به عنوان سرویس اینترنت آفلاین! در ایران رواج پیدا کرده است کفایت میکند!

اصول کار در این سرویس بر مبنای استفاده (یا به عبارت صحیح تر سوء استفاده!) از Mac Address کاربرانی که از سرویسهای اینترنت Online استفاده میکنند بعلاوه IP Address سایتهای گوناگون میباشد،به این ترتیب که با در اختیار داشتن Mac Address کاربران آنلاین،به موازات اینکه آنها اقدام به دانلود فایلی از محیط شبکه جهانی اینترنت کنند شما نیز قادر خواهید بود که بکمک نرم افزارهای ویژه دانلود آفلاین بصورت همزمان و بدون هیچگونه کم و کاستی مشابه آن فایل را دانلود کنید،در مورد سایتها نیز نحوه عملکرد به همین شکل است،بدین ترتیب که به موازات اینکه که کاربری فایلی را از محیط سایتی که شما IP Address آن را در اختیار دارید دانلود کند،نرم افزار این امکان را به شما میدهد که فایل مربوطه را همزمان بر روی هارد دیسک کامپیوتر خودتون دانلود کنید!

شایان ذکر است نرم افزارهایی نظیر SkyNet این امکان را به کاربران خود میدهند که با تعیین پسوند و حدود حجم فایلها،بسیار ساده تر و سریع تر به فایل موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.از سویی،امروزه بسیاری از سایتهای داخلی نیز با جمع آوری مبالغی از کاربران خود،اقدام به راه اندازی سرور اختصاصی دانلود آفلاین کرده اند و این امکان رو به کاربران میدهند که با ارائه لینک،در زمان مقرر شده از سوی سرور،همزمان اقدام به دانلود فایل مورد نظرشان بکنند.

منبع : http://sadracity.blogfa.com