آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس
آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس

داستان های جالب درباره انتخاب نام مرورگرها!

مارتین بیبی توسعه دهنده نرم افزاری در مایکروسافت تاریخچه ای از انتخاب اسامی مرورگرها را گردآوری کرده است.


بعضی از آنها نامی آشکار و واضح دارند، مانند اینترنت اکسپلورر. نام این مرورگر به خوبی نشان می دهد که در حال ارائه چه خدماتی است، اما بعضی دیگر از مرورگرها مانند “اپرا” هیچ نشانه ای از خدماتی که ارائه می کنند نداشته و تنها به دلیل زیبا بودن انتخاب شده اند.

با استثنا در نظر گرفتن اینترنت اکسپلورر و اوپرا، هیچ یک از اسامی مرورگرهایی که “بیبی” تاریخچه آنها را گرد آوری کرده از شرکت سازنده مرورگرها برگرفته نشده است.

برای مثال به نظر نمی آید کسی منشا نام “سفری” (Safari) را بداند، شاید بخشی از نام این مرورگر از نام وبلاگی به نام Surfin برگرفته شده باشد، اما این نام ارتباطی مستقیم با مفهوم جستجو در طبیعت وحشی داشته و به نوعی به مفاهیمی مانند اکتشاف و مسیریابی اشاره ای ضمنی دارد.

Mozila

شاید نامشخص ترین نام در این میان نام مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا باشد. “بیبی” داستانی معروف را درباره نامگذاری این مرورگر بیان می کند که بر اساس آن نامگذاری این شرکت و مرورگرش از ترکیب واژه هایی انجام گرفته و هدف نهایی این شرکت بوده است.

بر اساس این گزارش ، ترکیب دو عبارت “Mosaic Killer” (نابود کننده مرورگر موزائیک) و Godzilla به معنی قدرتی گودزیلا مانند که می تواند مرورگر موزائیک را نابود سازد، منجر به ابداع نام Mozilla شده است.

FireFox

 
بیشتر افراد فراموش کرده اند که فایرفاکس از ابتدا به این نام خوانده نمی شد و در واقع طی گذشت زمان چندین بار دچار تغییر نام شده است.

در ابتدا نام آن “فونیکس” بود که به دلیل بروز اختلاف با شرکتی هم نام به “پرنده آتشین” (Firebird) تغییر نام داد. این نام نیز با پروژه ای “منبع باز” هم نام شد، از این رو پس از مشاوره های فراوان با چندین وکیل نام فایرفاکس (نام دیگر پانداهای سرخ است و هیچ ارتباطی با پرنده های افسانه ای ندارد) برای این مرورگر انتخاب شد.

Internet Explorer

 
در سال ۱۹۹۵ داشتن نامی که به افراد ایده ای کلی درباره کارایی یک محصول را بدهد، ایده ای بسیار رایج و محبوب بود. به ویژه که در آن زمان که افراد به تازگی با پدیده ای به نام اینترنت آشنا شده بودند و تلاش داشتند به گونه ای خود را درگیر آن کنند.

اکسپلورر (جستجوگر) برای بیان مفهوم آزادی و امکاناتی که به واسطه استفاده از وب برای افراد به وجود می آمد انتخاب شده است و با شعار پیشین شرکت مایکروسافت “هدف امروزت چیست؟” در یک راستا قرار داشت.

Chrome

 ”
بیبی” در وبلاگ خود نوشته است که برای انتخاب نام این مرورگر مشهور و محبوب رای گیری های زیادی انجام شده است اما در نهایت نام کروم برای آن پیشنهاد شد و دلیل اول این پیشنهاد این نام نیز علاقه یکی از طراحان ارشد این مرورگر به خودروهای تندرو است.

به تدریج استفاده از این نام برای مرورگر گوگل رواج پیدا کرد زیرا طراحان آن به این نام عادت کردند و این نام را با سرعت بالای مرورگر مرتبط می دانستند.

Opera

 
انتخاب اپرا برای نامگذاری یک مرورگر دلایل مختلفی داشته است. مهمترین آن این است که اپرا در همه جای دنیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه یک معنی را می دهد.

دلیل دیگر این است که اپرا تقریبا در همه جای جهان ریشه های تاریخی دارد و همواره با کیفیت و استانداردهای بالای هنری سر و کار داشته است، برای مثال اپرا یکی از بی حاشیه ترین هنرها در جهان به شمار می رود و تمامی هنرمندان در آن از بالاترین سطوح اجتماعی و اخلاقی برخوردارند، دلیل سوم نیز سرگرم کننده بودن اپرا است

دیکشنری اوستا نسخه 2.2 نهایی:

یکی از نیازهای ضروری کاربران کامپیوتر، داشتن یک نرم افزار فرهنگ لغت بر روی کامپیوتر می باشد که در صورت نیاز کمک بزرگی محسوب می شود. فرهنگ لغت اوستا دارای ویژگی هایست که آن را با بقیه نرم افزارهای معرفی شده در این زمینه متمایز می کند. این فرهنگ لغت شامل 130775 لغت میباشد و دارای ترجمه لغات 7 زبان زنده دنیا را به فارسی دارد.

 

زبان های پشتیبانی شده توسط دیکشنری اوستا:

 - انگلیسی به فارسی

 - فنلاندی به فارسی

 - فرانسوی به فارسی

 - آلمانی به فارسی

 - ایتالیایی به فارسی

 - اسپانیایی به فارسی

 - سوئدی به فارسی

 ویژگی جالبی که این نرم افزار دارد این است که برای پیدا کردن معنی هر لغت تنها کافی است کلمه مورد نظر را در هر کجا ( فایل های متنی، اینترنت، PDF و .... ) انختب کنید و کلید CtrL+C را فشار دهید و یا دکمه کپی را بزنید. در این صورت معنی لغت را مشاهده خواهید کرد. در واقع این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که هر متنی را که شما کپی می کنید و وارد Clipboard ویندوز می شود بصورت خودکار آنرا از Clipboard فراخوانی میکند و معنی آنرا نمایش می دهد.

 

نکته: 

پس از هر بار فراخوانی متن کپی شده در Clipboard، حافظه Clipboard برای حفظ سرعت موتور جستجو توسط نرم افزار پاک می شود.

 این قابلیت در صورتی عمل می کند که نرم افزار در حالت اجرا باشد و در غیر این صورت عمل نمی کند. همچنین این قابلیت در مورد کپی فایل یا فولدر صدق نمی کند.

 هم چنین قابلیت Ctrl+C در هنگام Add,Edit,Backup,Recovery و User accounts برای راحتی کاربر غیر فعال است و پس از خارج شدن از محیط های ذکر شده بلافاصله قابلیت Ctrl+C فعال می شود.

 ویژگی دیگر نرم افزار قابلیت Minimize می باشد. در صورتیکه برنامه در حالت Minimize باشد ترجمه لغت مورد نظر به صورت بالون در قسمت System Tray ویندوز ظاهر خواهد شد.

  هم چنین در این نسخه نام های اصیل ایرانی به همراه معنی و مفهوم آن + خطاهای مودم Dialup نیز قرار داده شده است و امکان اضافه، ویرایش و حذف نیز در این قسمت وجود دارد.

 

امکانات نرم افزار دیکشنری اوستا:

 - رایگان، کارا و موثر

 - حجم کم با توجه به ویژگی های آن

 - ظاهری ساده و کاربر پسند

 - طرز استفاده ساده و آسان

 - قابلیت اضافه کردن لغت جدید به دیتابیس نرم افزار

 - قابلیت ویرایش دیتابیس نرم افزار

 - قابلیت تبدیل متن به گفتار

 - قابلیت تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس نرم افزار

 - قابلیت بازیابی دیتابیس نرم افزار ( این قابلیت در صورتی عمل می کند که از دیتابیس نرم افزار نسخه پشتیبان تهیه شده باشد ).

 - قابلیت تعریف کاربر به تعداد دلخواه برای امنیت بیشتر دیکشنری

 - وجود راهنما برای کمک به کاربر در صورت نیاز

 قابلیت Minimize کردن برنامه

 

امکانات جدید:

 - دیتابیس نام های اصیل ایرانی

 - خطاهای مودم دایال آپ

 - دیکشنری تخصصی کامپیوتر و اینترنت ( این بخش در نسخه 2.3 تکمیل خواهد شد ).

 - افزایش دیتابیس نرم افزار از 50000 لغت به 130775 لغت

 - پشتیبانی از 7 زبان زنده دنیا

 - خروج از برنامه در هر حالت در ویندوز (مینی مایز و ...) فقط با فشردن کلید ESC

 - نمایش برنامه در هر حالت در ویندوز (مینی مایز و ...) فقط با فشردن کلید F6

 

سخت افزار و نرم افزار موردنیاز:

 RAM : 128MB Or Higher

 VGA : 32MB Or Higher

 CPU : Pentium ||| Or Higher

 H.D.D : 50MB Free Space

 CD-ROM


نرم افزار موردنیاز:

 - سیستم عامل:

MS Windows XP - Server 2003 Family - Vista - Server 2008 Family - Se7en


- آفیس:

MS Office 2001 - 2003 - 2007 - 2010

 

این نرم افزار رایگان هست


دانلود 

منبع : http://divarezazerani.blogfa.com/post-387.aspx