آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس
آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز

آموزش پیشرفته ی ویندوز حتی لینوکس

آموزش Windows Movie Maker

در ابتدا باید بگم که این برنامه بیشتر برای تغییر فرمت فایل های تصویری و کم کردن حجم ان ها به کار می رود من هم به همین خاطر فقط همین مورد را توضیح دادم.

ابتدا از منوی View گزینه Option را انتخاب می کنیم سپس تیک گزینه Autimatically Create Clips را برمی داریم سپس از منوی فایل گزینه Import را می زنیم ، سپس فایل مورد نظر را انتخاب می کنیم ( فایل های تصویری را که توسط این برنامه می توانید ویرایش کنید عبارتند از DAT - AVI - MPG - WMV ) بعد از این که فایل مورد نظر را Import کردید از منوی Clip گزینه Add to story Board را انتخاب کنید و بعد از آن منوی File گزینه Save Movie را انتخاب کنید. در این جا چهار حالت پیش روی شما می باشد که حالت High Quality , Medium Quality انتخاب های خوبی می باشند، در آخر هم آدرس ذخیره شدن فایل را بدهید.

نکته :

پسوند فایل های خروجی WMV می باشد که با کاهش ناچیز کیفیت ، حجم فایهای تصویری را بسیار کم می کند.

نکته :

زمانی که گزینه Save Movie را می زنید بعد از انتخاب هر یک از حالت های ذخیره سازی ، حجمی که فایل بعد از ذخیره کردن پیدا می کند را می توانید در جلوی عبارت File Size ببینید در این جا تعدادی از فرمت های مطلوب این استاندارد را معرفی می کنم : ابتدا گزینه Other ... را که زیر گزینه High است را انتخاب می کنیم و سپس آن را در یکی را حالت های:

Video For Broadband NTSC (384 kbps) با مشخصات 320*240 و سی تصویر در ثانیه می باشد که حجم تصویر را چهار برابر کمتر می کند

Video For broadBand Film Content (768 kbps) با مشخصات 640*480 و بیست و چهار تصویر در ثانیه که حجم تصویر را نصف می کند و من این فرمت را پیشنهاد می کنم هم چنین اگر می خواهید تصاویری با کیفیت و حجم کمتری به دست آورید به سایت Microsoft.com رفته و برنامه Windows Media Encoder را با حجم 9.50 مگا بایت دانلود کنید، البته برای بهره گیری از تمام امکانات این نرم افزار باید Windows Media Player 9.0 را نیز نصب کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد