ممکن است این مسئله برای شما نیز پیش آمده باشد که در نرم افزار Microsoft Word مشغول تایپ متنی باشید و در داخل این متن عبارت یا عباراتی وجود داشته باشد که ممکن است چندین و چند بار تکرار شده باشد. کافی است این عبارت اندکی بزرگ و پیچیده باشد تا کار شما مشکل تر شود. در این ترفند قصد داریم راهی بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می توانید هنگام تایپ یک متن در Word کلمات مورد نظر را طوری تعیین کنید که دیگر نیازی به تایپ مجدد هر یک نداشته باشید .
برای این کار:
نرم افزار Microsoft Word را اجرا نمایید از منوی Insert بر روی AutoText کلیک کنید در پنجره باز شده عبارت مورد نظر خود را وارد نمایید سپس دکمه Add را بزنید اکنون این کار را با تک تک عبارت مورد نظر انجام دهید و پس از پایان کار دکمه OK را انتخاب کنید حالا کافی است در یکی از صفحات باز Word ، کلمه مورد نظر خود را وارد نمایید تا پس از تایپ چند حرف آن در کادر زرد رنگ کلمه پیشنهادی را ببینید و با زدن دکمه Enter کلمه را کاملأ وارد Word نمایید این ترفند روی تمامی ورژن های Microsoft Word عملی است و برای وارد کردن عبارات از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید.
کلیدهای Ctrl + Shift + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار